سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام خمینی

حوزه/ مراسم بزرگداشت سالروز ورود امام خمینی(ره) به ایران و آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی در جوار حجره مقام معظم رهبری در قم و با حضور استادان و کارکنان مجتمع آموزش عالی فقه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری در مراسم بزرگداشت آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، که در مجتمع آموزش عالی فقه و در جوار حجره مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) برگزار شد، ضمن ارائه تفسیر مختصری از روز ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ خاطرنشان کرد: تمام تفاسیر درباره انقلاب اسلامی، بر قدرت تأثیرگذار رهبر کبیر انقلاب اسلامی تأکید دارد.

استاد مجتمع آموزش عالی فقه افزود: پس از پانزده سال تبعید، امام خمینی(ره) بزرگ ترین اجتماع تاریخی جهان را تا آن روز رقم زدند و جمعیتی به طول هفده کیلومتر حضور به هم رسانده، سرآغاز پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.

وی با بیان اینکه در این روز، همه ملت ایران بر نفی نظام طاغوتی تأکید داشتند، خاطرنشان کرد: استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، شعار اصلی ملت بود که در عصر پریشانی و حیرت دشمنان اسلام و ملت سر داده می‌شد.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری تأثیرگذاری مردم بزرگ را بر جامعه بشری، برجسته‌ترین ریشه تعمیق رویدادهای انقلاب اسلامی برشمرد و اذعان داشت: عشق به امام(ره) فراتر از زمان بود و نفس قدسی و آن بزرگ مرد الهی همچنان ادامه دارد که نشان دهنده عظمت امام خمینی(ره) است.

وی با بیان اینکه تأثیرگذاری، در نفوس، عقل و قلب صورت می گیرد، افزود: امام خمینی(ره) با آراستگی، عمل صالح، نیروی ایمان و سخنان حکیمانه، در هر سه عرصه نفوس، عقل و قلب تأثیرگذار بودند و سخنان حکیمانه‌ شان عقول را اقناع می‌کرد.

استاد مجتمع آموزش عالی فقه با تأکید بر اینکه صداقت، پاکی، ایمان و عدالت، در عشق آفرینی در ملت ایران بسیار مؤثر بود، اظهار داشت: امام خمینی(ره) همچون مقتدای خویش اباعبدالله الحسین(ع)، در صحنه عشق آفرینی کربلائیان خوش درخشیدند.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری بر ادامه راه مردان الهی و دعوت مردم به سوی حق تأکید نمود و یادآور شد: در دورانی که دشمن بر ملت ایران، سلطه سیاسی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی و علمی داشت، امام خمینی(ره) با نیروی  ایمان و همراهی ملت، تمام سلطه‌ها را تحت الشعاع قرار دادند و سلطه دشمنان را بر ملت ایران در هم ریختند.

شایان ذکر است: حضور استادان و همکاران در حجره مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و تجدید میثاق با آرمان‌های امام(ره) و رهبری(مدظله‌العالی)، بخشی از این برنامه بود.

همچنین حاضران با حضور بر سر مزار شهید حجت‌، فاتحه‌ای نثار کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha